Time To React: il game engine che non ti aspettavi
Game Dev • June 2021
Time To React: il game engine che non ti aspettavi
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Vuoi creare giochi 2D con un game engine leggero, moderno, a componenti? Allora scarica Godot! Vuoi che giri anche sul browser, o comunque JavaScript è il tuo linguaggio preferito? Allora prova Phaser! E se volessi il meglio da entrambi i mondi? Allora è Tempo di Reagire! Time To React (TTR) è un game engine Redux-centrico con cui puoi definire videogiochi in YAML. Lo stato del gioco è uno snapshot che può essere salvato e/o condiviso, e l'accoppiata HTML5+CSS3 rende il gioco sufficientemente performante e persino accessibile a persone affette da disabilità. WIP, Si cercano contributor!

Language
Italian
Level
Intermediate
Length
33 minutes
Type
devcast
About the speaker
About the speaker
Matteo Antony Mistretta
Founder/CEO/CTO/InternInglorious Coderz
Antony is a software engineer with a passion for simple code and elegant architectures. Full-stack developer with a particular interest for the most bleeding-edge technologies, he loves to transmit his passion and attention to detail. Freelance consultant and founder of Inglorious Coderz, he currently develops web and mobile projects, gives advanced courses on various technologies, and coaches on Agile Development, Design Patterns, and Clean Code. He is also IT Mentor for the European Innovation Academy and a Codemotion Training teacher.
Details
Language
Italian
Level
Intermediate
Length
33 minutes
Type
devcast